4 mars 2018

DET DÄR ATT FYLLA ÅR......



Hej,hej!
I fredags var det dags igen..... 
dagen som jag egentligen 
inte är så förtjust i.....min födelsedag.


 Jag hade blivit påmind om detta 
flera veckor innan 
att snart var det dags att redovisa en högre siffra på åldersstegen,
eftersom kända företag på nätet grattat och erbjudit mig extra många procent om jag handla av dessa just när jag fyllde år.





Egentligen tycker jag att det inte var så länge sedan förra gången jag fyllde. 
Åren går fortare och fortare.


 Inte heller kan jag förstå att jag blivit så gammal. Det känns inte länge sedan jag var 20 och tyckte att hela livet låg framför mig.








Livet har lärt mig mycket. 
Jag har försöka se det som är gott hos andra och tyda allt till det bästa.
 Ibland har jag blivit besviken på andra, 

precis som jag säkert gjort 
människor besvikna.
Ibland blir det fel, trots att vi menar väl.


Livet har också gett mig
 alla möten med människor som har varit berikande.



Att min födelsedag detta år var en dag utan siffran fem eller noll på slutet,
betydde inte att min familj, släkt och vänner tog notis om detta. Nej... det bara strömmade kärlek mot mig med hälsningar, sång, champagne,  blommor och  presenter.  


Detta gör att jag ser med tillförsikt framemot nästa års födelsedag. 
Det är ju inte så farlig att bli ett år äldre,
och trots mina år,
 känner jag att framtiden är min och att jag vill dela den med familj och vänner. 
Jag är glad och tacksam över min födelsedag.
Kram Raina

6 kommentarer:

  1. Grattis då lilla bloggvän, lite i efterskott. Jag slutade att fylla när jag fyllde 85 år
    sen är det som vanligt, Det känns så skönt- Så fina dateringar och verser du visar.
    Ha en bra fortsättnin på dit liv, önskar jag verkligen
    kram från gamla Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla vän och tack för dina trevliga hälsningar.
      Kram tillbaka från Raina

      Radera
  2. Och jag är så tacksam att jag har en vän som du att fira!

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! Blev lite tårögd av dina fina ord, tänk vad det är härligt med en
    fin familj och släkt! Lev gott Raina!
    kramkram
    borensbergtanten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära vän för dina alltid trevliga hälsningar. Stor kram tillbaka

      Radera
  4. Grattis i efterskott.... så fint du skrev.
    gun

    SvaraRadera