24 augusti 2017

BEGONIER

Hejsan
I dag blev jag påmind av en väninna 
att det är 4 månader till julafton.....
Dagarna har passerar så fort
 och sommaren har redan övergått i sensommar/höst.
Nu kommer det bli en tid med klar luft, morgon dimmor, 
flammande trädkronor i landskapet och fågelsträck mot himlen.



I min trädgård har många 
växter blommat över
 men vissa ger inte upp så lätt.
Prästkragen är en sådan 
den har blommat hela sommaren 
och fortfarande kommer det nya knoppar.



Och mina Begonior är såå... vackra 
vilka tacksamma blommor
har aldrig prövat dessa förrän jag ifjol fick en
av min goa granne.
Den gåvan blev så vacker 
 växte sig stor och blommade ända till nattfrosten satte stopp.


Så i år köpte jag flera stycken och de
är helt fantastiska, lättskötta blomvilliga och tåliga. En riktig överlevare 
både i sol och regn.


Nu önskar jag alla en 
fin avslutning på augusti.
Kram till er
från Raina 


4 kommentarer:

  1. Så vackra blommor du har i Din fina trädgård som blommar ännu och det är så trevligt med sensommarblommor.Begonior har jag inte testat men jag ser ju att det måste bli en ändring på det för de är ju riktiga skönheter.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  2. Kära lilla blogg vän en sådan vacker portal du gjort vid denna ingång. Underbart.
    Det var nästan för häftigt med 4 månader bara kvar till Jul. Det stämmer nog, Då får
    nog jag vara med en Jul till, känns det som i dag.
    Tack från Hajan

    SvaraRadera
  3. Det er en fantastisk hage du har. Sensommerblomstringen er aldeles vakker. Vi må nyte så lenge vi kan.
    God helg.
    Hilsen Jannicke

    SvaraRadera
  4. I dag om fyra månader är julen över! Vi har mycket att se fram emot innan dess eller hur?
    Jag tycker så mycket om hösten, vackra löv, kastanjer, rönnbär,mossa, lingonris jaa, jag vet inte allt och att få tända ljus ha ljus överallt jippiiii!!
    Kram och allt gott till Er!:-)
    Borensbergs tanten

    SvaraRadera