1 januari 2017

ÅRSKRÖNIKA


 God fortsättning på det nya året
här kommer några bilder
 från Stenlyckas år 
det som vi i natt vinkade adjö till


JANUARI 
Ljuset vände åter och snön lyser vit.
 Den första 
tulpanbuketten står på bordet.

FEBRUARI 
Planering och festmånad för oss
då min man skulle fira födelsedag på lokal...




MARS
Påsken kom tidigt detta år
och en envis förkylningsvirus hälsade på

APRIL
Kung Bore spelade ett spratt för blommorna 

i min trädgård
Jag köpte mig en ny telefon, i rosa....




MAJ
Vårt hus doftar av liljekonvaljer,
jag städar lusthuset,
vi njuter av sommarvärme
 och i min trädgård börjar blommorna
 visa tacksamhet för omvårdnad 
och kogödsel


JUNI
Min man och jag tillbringar en weekend på Thorskogs Slott.
Vi firar midsommar hos goda vänner 
och min trädgård fortsätter att blomma




JULI
Sköna ljusblå dagar seglar förbli med sommarvärme och inte en droppe regn.
Goda vännen Annica, min man och jag gör slottsvisit på Tjolöholmslott och Gunneboslott.

AUGUSTI
Packar vi väskan och reser på semester till Kreta
I min trädgård blommar det och persikorna börjar mogna.....




SEPTEMBER
Känslan av höst gör sig påmind i höstfärger, fjärilsfladder och klar luft och
fortfarande blommar det i min trädgård.


OKTOBER

Vi packar åter resväskan för att flyga med vänner  till Amadores.
Väl hemma igen ställer vi klockan på vintertid och kryper inomhus, tänder lampor och ljus.



NOVEMBER
Går på julmarknad
 och i trädgården vilar blommorna
 under täcke av frost

DECEMBER

Tänder adventsstjärnor och första adventsljuset.
det blir julfest hos oss
med avsmakning av årsglöggen.

Roar oss en helg i Göteborg med goda vänner.
Firar Lucia, klär granen
sedan slår förkylningsviruset till och julen blir
 inte som vi tänk.



Jag önskar er en skön Nyårsdag 
och en fin start på 2017
Kram Raina

7 kommentarer:

  1. Vilken fin summering av året som gott-kram från Barbro som följer din blogg nästan dagligen.

    SvaraRadera
  2. God fortsättning.
    Så mycket ni har hunnit med att göra under 2016.
    Dina foton är så vackra.
    gun

    SvaraRadera
  3. Härlig bildkavalkad över året som gick och jag hoppas ditt 2017 blir ÄNNU bättre!
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder från året som gott följer din blogg nästan dagligen kram från
    tassande borensbergs tjejen och önskar dej en fin start på 2017!

    SvaraRadera
  5. Varmt tack för ännu ett fint år ihop med er , så många skratt vi fått.

    SvaraRadera
  6. Jättefina bilder från ditt vackra hem och underbara trädgård. Ha en fin helg. Kram Christina

    SvaraRadera
  7. Tack för din fina Årskrönika , väldigt fint upplagd.
    Nu hoppas vi på ett bra är för alla , kram från Hajan

    SvaraRadera